BERBEL BREIDT DE DIRECTIE UIT

berbel Ablufttechnik GmbH uit Rheine heeft de directie uitgebreid met Nina Feldmann. Beat Ernst lost Erling Boller als directeur bij berbel af.
BERBEL BREIDT DE DIRECTIE UIT

Rheine, 21-12-2016 -

Nina Feldmann is per direct opgenomen in de directie van berbel Ablufttechnik GmbH. Samen met Peter Ahlmer en Beat Ernst zijn er nu drie directeurs in de leiding van berbel Ablufttechnik GmbH.  Nina Feldmann is momenteel leidster van de boekhouding en al sinds december 2014 plaatsvervangend directrice bij berbel. De leider van de productie, logistiek en inkoop, Wolfgang Kaltenbrunner volgt haar als plaatsvervangend directeur op.‘Ik verheug me op de goede samenwerking en de verdeling van het strategische en operatieve bedrijf over meerdere schouders. We zijn allemaal specialisten op ons vakgebied en deze ervaringen zullen ook in de toekomst positieve impulsen voor onze bedrijfsontwikkeling brengen’, aldus ir. Peter Ahlmer.


Beat Ernst lost Erling Boller als directeur bij berbel Ablufttechnik GmbH af van de kant van het Zwitserse moederconcern. Al sinds december 2012 is berbel voor 100% een dochter van het Zwitserse WESCO AG. Beide bedrijven werken sinds 2010 samen op het veld van technische ontwikkeling en productontwikkeling, evenals bij de inkoop. De Zwitserse WESCO AG concentreert zich voortaan op luchtafvoer in keukens en woningen. Het segment ‘thuis’ van de keuken- en woningluchtafvoer van de Zwitserse WESCO AG bevat het keukenluchtafvoersegment van berbel Ablufttechnik GmbH en de homeier Küchentechnik GmbH in Duitsland, berbel A/S in Denemarken en createc s.r.l. in Italië. In het kader van een management-buyout werd het industriële segment van de Zwitserse WESCO AG met terugwerkende kracht per 1 oktober 2016 aan de voormalige CEO van de Zwitserse WESCO AG en de vertrekkende directeur van berbel Ablufttechnik GmbH, Erling Boller, verkocht en in een nieuwe holding gebundeld.


Beat Ernst leidt het Zwitserse familiebedrijf WESCO AG in de tweede generatie en is ervan overtuigd, dat de concentratie op het segment ‘thuis’ tot een verdere versterking van het merk leidt in Zwitserland: ‘Met kwalitatief hoogwaardige producten zijn we in Zwitserland de marktleider bij keukenluchtafvoer en goed gevestigd in de woningluchtafvoer. Met de concentratie op de klantenbehoeftes in het particuliere segment willen we deze positie versterken en verder uitbreiden.’